YKS sırasında nelere dikkat etmelisiniz

Bir çok öğrencinin hayatının dönüm noktası olan YKS sınavına sayılı günler kaldı. Peki bu sınavda nelere dikkat etmeliyim işte sizlere altın değerinde tüyolar.

 

Sınava Hangi Testten başlamalıyım

Öğrenciden öğrenciye değiştiği için bunu en iyi şekilde öğrenmenin yolu deneme sınavlarında izlediğiniz yoldur. Çünkü deneme sınavlarında izlediğiniz yol bildiğiniz yol olduğundan dolayı sınavda da aynı yolu izlerseniz sizler için çok daha verimli ve kolay olacaktır.

Soruları iyi okuyun anlayın  

Soruları doğru okuyup ve anlamaya özen gösterim.  Soru kökünde ne istediğine dikkat edin.  Soruları çok okuyup kendi mantığınızca yorumlamayın çünkü o anki duygularınız sizlere yanlış yerlere götürebilir.  

Turlama  tekniğini kullanın 

Sınavda bazen öyle bir soru olacak ki 5dk bile baksanız hiç bir şey anlamayacaksınız işte bu durumda yapmanız gereken turlama tekniği hemen o sorunun başına yıldız işareti koyup diğer sorulara bakmanız ardından tüm soruları bitirdiğinizde kalan vaktiniz de işaretlediğiniz soruya dönerek kalan vaktinizi ona harcayın

Küçük ama çok yararlı ipuçları

Emin olup sınava başladığınızda, özellikle doğru çözdüğünüz sorularla yol aldıkça rahatladığınızı ve zihninizin daha açık ve sınava odaklanmanızın arttığını fark edeceksiniz. Ancak ne olursa olsun sınav süresince bazen ritminizin düştüğünü, dikkatinizin dağılarak zorlandığınız anlar olacaktır. Bir futbol müsabakası gibi düşünürsek 90 dk. boyunca aynı eforla ve performansta olmamız mümkün olmayacaktır. Böylesi durumlarda küçük ama yararlı şu ipuçlarından faydalanabilirsiniz:

*Sınavın zeka ve kişiliğinizi değil belirli zamanlarda edindiğiniz yetenek, bilgi ve çalışma alışkanlıklarınızı ölçtüğünü hiç aklınızdan çıkarmayın

*Amacınıza ulaşmak için yarışın devam ettiğini ve hiçbir şey için geç kalmadığınızı bilin.

*Sınav anında yorulan ve gerilen bedeninizi rahatlatmak için küçük-kısa molalar verin; özellikle testler arasındaki geçişlerde gözlerinizi dinlendirmek, duruşunuzu düzeltmek, kol-bacak kaslarınızın rahatlaması için küçük egzersizler yapmak iyi gelecektir.

*Stres anındaki telaşlanma ve gerginliği gidermenin en etkili yollarından biri de doğru nefes almaktır. Burnunuzdan alarak ağzınızdan vererek tekrar edeceğiniz nefes egzersizleri bedensel ritminizi yeniden bulmanızı sağlayacaktır.

Genç Akademi
13 Mart 2019

Talep Formu

Lütfen Adınızı Yazınız.
Lütfen Telefonunuzu Yazınız.
Lütfen Şubenizi Yazınız.

T.c. Milli Eğitim Bakanlığı Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı

e-bülten
Kampanyalardan haberdar olmak istiyorum.

Maltepe Şubemiz Açıldı!