Suya Tat Vererek Milyon Dolarlık Şirket Kuran Kadın
Kara Goldin, suyun tadını sıkıcı ve düz buluyordu. Bu yüzden aşırı miktarda (günde 10-12 kutu) diyet kola tüketiyordu. Aynı zamanda fazlasıyla sağlıksız beslenen ve kilo alan Kara, bundan 12 yıl önce, ailesiyle birlikte sağlıklı beslenmeye karar verdi. Tabii ki bunun için diyet koladan da vazgeçmesi gerekiyordu.
Suyun tadını oldukça sıradan bulan Kara, birçok alternatif düşündü.
Fazla şekerli olduğu için, meyve suyu içmek istemiyordu. Onun yerine vitamin sularına yöneldiğinde ise içlerinde bir sürü koruyucu madde ve kimyasal olduğunu gördü. Bu yüzden, ailesiyle birlikte sade su içmeye karar verdiler ancak tadı onlara çok yavan geliyordu.
Bunun üzerine Kara, bir gün sürahinin içine birkaç tane ahududu attı ve eve geldiğinde bütün sürahinin bittiğini gördü. Ailesi bütün gün o suyu içmişti. Ve bir ışık yandı!
Sağlıklı beslenme konusunda dikkatli davranmaya başlayan Kara, pazarda bu alanda bir boşluk olduğunu gördü ve kalorisiz, tatlandırıcı içermeyen meyve aromalı suları üretmeye karar verdi.
Ürettiği suları şişeleyip 10 kasayı, bir süpermarket zinciri olan Whole Foods’un kapısına bıraktı. Birkaç gün sonra, Whole Foods Kara Goldin’i arayarak bütün şişelerin satıldığını söyledi.
“Hint Water” adını verdiği ürünü zamanla yayılmaya başladı. Kara, Michelle Obama’ya ulaştı ve “Drink Up” kampanyasında birlikte çalıştılar. İnsanlara suyun koruyucu, tatlandırıcı içermeyen bir içecek olduğunu birlikte anlattılar.
Yalnızca Whole Foods’ta değil, perakende devleri Target ve Walmart raflarında da satılan, Google, Facebook gibi dev şirketlerin de buzdolaplarında yer alan Hint Water, 2016’da 70 Milyon Dolarlık satış hacmine ulaştı.
Kara Goldin, sağlıklı beslenmek isteyen insanların, çok fazla koruyucu ve kimyasal madde içeren ürünlerin “diyet”, “az yağlı” gibi etiketlerle sağlıklı gibi gösterilerek yanıltıldığını söylüyor. Oysa Hint Water, insanlara gerçekten sağlıklı, katkısız olan suyu, gerçek aromalarla lezzetlendirerek satıyor ve ürününün bu yüzden çok tercih edildiğini düşünüyor.
Kendisi “Günümüzde artık kimse çok karmaşık ve anlaşılması zor ürünler üretmek istemiyor. Üretmesi ne kadar zor olursa olsun, odak noktamız ürünü tüketici için eğlenceli ve basit hale getirmek.” diyor.