LGS’ye sayılı günler kala başarı için tüyolar

LGS’YE SAYILI GÜNLER KALA BAŞARI İÇİN TÜYOLAR

LGS’ye sayılı günler kala öğrenciler içi en önemli şey motivasyondur.

Sınav zamanına bu kadar az süre kalmışken, bireylerin iyi bir şekilde uyumasından tutun yemesine içmesine kadar her şeye dikkat edilmelidir.

Sınav heyecanının arttığı son haftada öğrencilerimiz,  aile desteğine her zamankinden daha fazla ihtiyaç duymaktadırlar. Sürecin doğal akışıyla yürümesi yönünde harcayacağınız yoğun emeğe rağmen çocuklarımızın stresi ister istemez artabilir. Bu son derece doğal bir durumdur. Ergenin farklı bir dili, gündemi ve olaylara farklı yaklaşımları olduğunu unutmamak gerekir. Onların bizim için çok değerli varlıklar olduğunu, bu yolculuklarında onları desteklediğimizi “davranışlarımızla” göstermemiz gerekir.

            

MEF Okulları Ulus Kampüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak, LGS haftasına girdiğimiz şu günlerde gündeminizde olduğunu düşündüğümüz konularla ilgili  sizlerle paylaşımda bulunmak istedik:

  

Sürekli olarak “Süre azaldı, yapamayacağım,  zaten hazır değilim.” gibi cümleler kuruyor. Nasıl yönlendirmeliyiz?

 

·         Sınav yaklaştığında öğrencilerin kaygı düzeylerinde artış olması çok doğaldır.

·         “Sana güveniyoruz.” “Elinden geleni yapacağına inanıyoruz.” “Önemli olan senin sağlığın, bizim için sen önemlisin.” tarzında iyi niyetli mesajlar kaygının yoğun olduğu dönemlerde çocuğa ekstra kaygı yüklemeye neden olabilir. Bu mesajların verilme sıklığı çok önemlidir. Çünkü bu tür mesajlar çocukta “Bana bu kadar destek oluyorlar ben de karşılığını vermeliyim, onları utandırmamalıyım.” şeklinde bir düşünceye ve kaygı düzeyinin artmasına neden olabilmektedir. Süre bu kadar azalmışken bu tür mesajların öğrencileri daha çok gerginliğe sürükleyeceği unutulmamalıdır.

 

Sınav haftası beslenme konusunda nelere dikkat edelim?

·         Sınava az kaldı diyerek farklı bir beslenme biçimi oturtmaya çalışmak çok anlamlı değildir.

·         Sınavdan önceki gün fast food tarzı (çok yağlı veya çok şekerli) yiyeceklerden kaçınmak önemlidir.

·         Sınav sabahı zihin açar diyerek daha önce öğrencinin alışık olmadığı  tarzda (yumurta-ceviz-bal...) kahvaltı etmesini sağlamaya çalışmak sınav sırasında sindirim sıkıntılarına neden olabilir.

 

Sınavdan önceki gece ya uyuyamazsam diye tedirgin oluyor. Ne yapmalıyız?

·         Sınav öncesindeki gece, uyku konusunda tedirgin olmamak gerekir. Öğrenci, tavşan uykusu tabir edilen bir uyku düzeni içinde olacaktır. Önemli nokta, bir gece önceki uykusuzluğun sabahki performansı olumsuz etkilemediği, öğleden sonrayı etkilediği bilgisidir.

Sınavdan önceki günler nasıl geçirilmelidir?

·         Sınavdan birkaç gün öncesi öğrenmeyle ilgili hazırlıklarını tamamlamaya çalışabilirler. Ancak öğrencinin kafasını meşgul eden bir konu varsa da bakmasına veya deneme sınavı çözmesine izin verilebilir.

·         Sınavdan önceki günler öğrenciler sakin ve keyifli aktiviteler yapabilirler.

·         Aile fertlerinden gelen iyi dilek telefonları öğrencilerin gerginliğini artırabilir. Sınav öncesi bu tür iletişimlerin en aza indirilmesi önemlidir.

Tüm öğrencilerimize istedikleri başarıyı yakalayacakları bir sınav geçirmelerini dileriz

 

Genç Akademi
28 Mayıs 2019

Bizi sosyal medyada takip edin, gelişmelerden ve kampanyalardan haberdar olun.

facebook.com/GencAkademiTR instagram.com/gencakademi_/ youtube.com genc-akademi.tumblr.com

T.c. Milli Eğitim Bakanlığı Milli Eğitim Bakanlığı Onaylı

e-bülten
Kampanyalardan haberdar olmak istiyorum.